Wednesday 7 October 2015

Unit Trust Consultant

Teks : Iliza binti Ibrahim

Rasa kembang hidung sebab apabila dapat keputusan lulus dalam peperiksaan untuk menjadi 'Unit Trust Consultant'.  Alhamdulillah. Kalau tak silap dalam tahun 2012. Aku dah dapat lesen.  Mulai saat tu, dengan sesiapa je aku berjumpa mesti nak bercerita pasal saham yang aku wakili.

Bukan senang rupanya nak memujuk pelanggan untuk membeli saham atau menabung.  Mungkin aku kurang pengalaman atau mungkin aku sendiri kurang minat dalam bidang ini.  Setahun aku bertahan, dapatlah lima orang pelanggan.

Aku memang tabik 'spring' pada mereka yang berjaya dalam bidang ini terutamanya sifu aku, Pn Fadzilah binti Mamat.  Sekarang ni beliau sedang menerajui Butik Benang Hijau.  Semoga lebih berjaya Pn Fadzilah.


Melayan pelanggan

No comments:

Post a Comment