Saturday 24 October 2015

Mesir - Hari Ketiga - Petang

Teks : Iliza binti Ibrahim

Maaf.  Sepatutnya saya nak buat satu entri je untuk hari ketiga tapi ada masaalah.  Terpaksa jadi dua episod pulak.  Kita sambung sekarang ye.  Sekarang dah sampai di Perpustakaan Iskandariah Mesir. Tapi saya terlupa nak ambil gambar buku-buku yang ada dirak.  Hanya barang-barang yang dipamerkan sahaja yang saya ambil.  Disini terdapat sebanyak 700,000 gulungan papyrus.





Inilah sebahagian daripada barang-barang yang dipamerkan.  Saya terlupa nak buat catatan. Maklumla, masa tu tak terfikir nak tulis blog.  Ini pun, suami saya yang suka memetik kamera. Terima kasih ye abang sayang.  

Sempat bergambar didepan Alexandria University

Tulisan yang terdapat didinding 

Kurma yang sedang ranum

Bilik-bilik di Istana Farouk

Didepan Istana Farouk

Laut Mediterranean dihadapan Istana Farouk
Taman Montaza disebelah Istana Farouk
Dalam perjalanan balik

Singgah dipasar, buah-buahan disini kebanyakannya bersaiz besar dan manis

Singgah makan direstoran tepi pantai

Singgah dikedai runcit jap

Sedap
Singgah solat jamak di masjid
Setelah itu kami bergerak balik ke hotel.  Rehat.  Kumpul tenaga untuk esok pula.  Selamat malam.

No comments:

Post a Comment