Wednesday 6 January 2016

Tahun 2016

Teks : iliza binti Ibrahim
Foto : Ehsan Google

Assalamualaikum dan Salam Ceria semua



Walaupun telah 5 hari berlalu, rasanya masih belum terlambat untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru 2016.  Semoga kita semua memperolehi keberkahan sepanjang tahun 2016 ini dan begitu juga bagi tahun-tahun akan datang.

Macamana azam tahun baru.  Dah berazam ke.  Tahun lepas, agak-agak tercapai tak.  Takpe kalau tak tercapai pun, cuba lagi tahun ni.  Tiada istilah terlewat selagi Allah SWT masih meminjamkan nyawa kepada kita selagi itulah peluag masih ada tapi mestilah berazam perkara yang baik-baik ye.

Saya ni banyak azam, ada yang dah tercapai dan yang masih belum tercapai tapi saya yakin Allah SWT tidak akan menghampakan kita sebagai hambanya.  Inn Shaa Allah.  Jika Allah SWT tidak makbulkan doa kita diatas muka bumi ini, jangan sedih, mungkin Allah SWT menyimpan doa kita untuk diberi diakhirat nanti. 

Salah satu azam yang belum tercapai iaitu saya ingin menunaikan haji bersama suami.  Kena usaha dengan lebih gigih lagi semoga Allah SWT mengabulkan doa saya untuk menunaikan haji dalam tahun ini.  Amiiin.

Bagi orang yang berduit, perkara ini tidak menjadi masaalah, sebut je pasti tercapai tapi bagi manuasia yang kurang berharta ni kenalah berazam, berdoa, bertawakal dan berusaha.

Walaubagaimana pun, segala-galanya saya berserah kepada Allah SWT, saya terima dan redha apa sahaja yang Allah SWT anugerahkan untuk saya dan saya rasa ianya adalah yang terbaik.  Amiiin.

Terima kasih Ya Allah.



No comments:

Post a Comment