Monday 14 September 2015

Pengenalan Diri

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Salam perkenalan dihulurkan, moga dapat menjalinkan persahabatan.
Nama penuh, Iliza binti Ibrahim dan dilahirkan di Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan. Dikenali juga dengan nama Kak Ija.

Ketika berusia 6 bulan, keluarga saya telah berpindah ke Taiping, Perak. Maklumla, anak tentera, sekolah pun berpindah-randah. Seterusnya ke Kuala Lumpur dan balik tempat asal setelah ayah bersara.

Pernah menimba ilmu di politeknik dan universiti dalam bidang perniagaan. Pada mulanya, saya langsung tidak minat bidang pada bidang yang saya pilih, minat timbul ketika saya sedang menunggu keputusan Sijil Pelajaran Malaysia, saya bekerja sebagai jurujual batik sutera di Pasar Majlis Perbandaran Kota Bharu, Kelantan. Keseronokan sebagai peniaga timbul sedikit demi sedikit dari situ walaupun saya sebagai pekerja sahaja pada waktu itu.

Untuk memenuhi hasrat hati sebagai meniaga, saya buat jualan kecil-kecilan kepada kawan-kawan pejabat waktu itu. Terubatlah hati walaupun untung tidak seberapa.

Kenangan lalu yang mengusik kalbu.

No comments:

Post a Comment